1 Mayıs 2021 Cumartesi

Sosyal Güvenlik Kurumu Taşra Teşkilatı

Taşra Teşkilatı

Başkanlığın taşra teşkilatı, her ilde kurulan sosyal güvenlik il müdürlükleri ile sosyal güvenlik il müdürlüklerine bağlı olarak kurulacak sosyal güvenlik merkezlerinden oluşur.

il ve ilçelerde nüfus, sigortalı ve genel sağlık sigortalısı sayısı, işyeri sayısı, işlem yoğunluğu ve belirlenecek diğer kriterler doğrultusunda yeteri kadar sosyal güvenlik merkezi kurulabilir veya kaldırılabilir (m.27).

il müdürlülerinin görevleri şunlardır:

Görev alanı içindeki sigortalı, işveren, emekli, hak sahibi ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler ile genel sağlık sigortalılarının tespit edilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,

Sigorta primi ve buna ilişkin tahakkuk, tebliğ, tahsil, terkin, tecil, iade, ödeme, muhasebe ve benzeri işlemleri yürütmek,

Kuruma borcu olanların 6183 sayılı Amme Alacakların Tahsil Usulü Hak-kında Kanun'un 48'inci maddesine göre yapılacak tecil ve taksitlendirme taleplerinin Yönetim Kurulunun verdiği yetkiler nispetinde değerlendirerek karara bağlanmasına, birim yetkisini aşan talepler için karar alınmak üzere yetkili makamlara sunulmasına ilişkin işlemleri yürütmek,

Gerçekleştirilen işlemlere ilişkin oluşan ihtilaflarda, ilgili yargı mercileri nez-dinde Başkan adına talep ve savunmalarda bulunmak, gerektiğinde itiraz, temyiz ve tashihi karar talebinde bulunmak, yargı kararlarının uygulanması işlemlerini yürütmek,

Sosyal güvenlikle ilgili kanunların uygulanması ile hak ve ödevleri konusunda işveren, sigortalı ve hak sahiplerinin bilgilendirilmesi işlemlerini yürütmek,

Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı sorumluluğunda bulunmayan il içindeki Kuruma ait çocuk bakımevleri, huzurevleri ile eğitim ve sosyal tesislerin işletilmesini sağlamak ve bunlara ilişkin işlemleri yürütmek,

Bilgi işlem, istatistik, veri toplama, denetleme, inceleme ve uzlaşma, evrak ve arşiv yönetimi, halkla ilişkiler, satın alma, kiralama, bakım-onarım, sivil savunma ve benzeri işlemleri yürütmek,

iş süreçlerinin uygulanması, performansların ölçülmesi ve ölçüm sonuçlarının ilgili birimlere iletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,

Kişi, kurum ve kuruluşlardan satın alınan hizmetlerin sözleşme hükümlerine uygun olarak verilip verilmediğinin kontrol edilmesi, varsa uygunsuzlukların giderilmesi işlemlerini yürütmek,

Sunulan hizmetlerle ilgili olarak dilek, öneri ve şikâyetlerin toplanması, incelenmesi, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması işlemlerini yürütmek,

Sosyal güvenlik mevzuatı kapsamındaki konularda işveren, işyeri, sigortalı, emekli ve hak sahiplerinin kontrol, tespit ve inceleme işlemlerini yürütmek,

Sağlık hizmet sunucuları sözleşme şartlarına uyup uymadıklarına ilişkin kontrol, tespit ve inceleme işlemlerini yürütmek,

Hizmet ve ürün satın alınan kişi, kurum ve kuruluşlarla yapılan sözleşmelerin yürütülmesi, bunların feshine ilişkin işlemlerin gerçekleştirilmesi, sözleşmeden doğan ödemelerin yapılmasına ilişkin işlemleri yürütmek,

il müdürlüğü ve bağlı birimlerinde çalışan personelin özlük ve eğitim işlemlerini insan Kaynaklan Daire Başkanlığı ile eş güdüm içerisinde yürütmek,

Sosyal güvenlik merkezi kurulmayan il merkezinde sosyal güvenlik merkezinin görevlerini yürütmek ve

Başkanlık tarafından verilen benzer nitelikteki diğer görevleri yürütmektir.

Sosyal güvenlik merkezlerinin görevleri ise

Sigortalı ve işyeri tescil işlemlerini yürütmek,

Prim tahakkuk ve tahsilat işlemleri ile iadesi gereken primlere yönelik işlemleri yürütmek,

idari para cezası tebligat ve tahsilat işlemleri ile buna ilişkin itiraz taleplerinin alınması ve sonuçlandırılmasına ilişkin işlemleri yürütmek,

Görev alanı sınırları içerisinde kayıt dışı istihdamla ilgili mücadele işlemlerini yürütmek,

e-sigorta işlemlerini yürütmek,

isteğe bağlı sigortalılık işlemlerini yürütmek,

Ödenek, gelir ve aylık bağlama işlemleri ile hizmet ihyası ve toptan ödeme işlemlerini yürütmek,

Yurt dışı ve hizmet borçlanması işlemlerini yürütmek,

ilgili kanunlara göre sigortalılara ve hak sahiplerine bağlanan malullük, yaşlılık ve ölüm aylıkları ile sürekli iş göremezlik ve ölüm gelirinin artırılması, azaltılması, durdurulması, iptal edilmesi, kesilmesi, yeniden bağlanması, gelir veya aylıklardan kesinti yapılması, gelir veya aylıkların ödenmesi ile sigortalıların kimlik ve ödeme bilgilerinin güncellenmesine ilişkin işlemleri yürütmek,

Ödenek, gelir ve aylıklara ilişkin yersiz ödemelerin geri alınması ile buna ilişkin icra işlemlerini yürütmek,

Kurumdan gelir veya aylık almakta iken ölen sigortalı ve hak sahibinin sağ-lığında hak ettiği hâlde almadığı gelir veya aylık tutarının mirasçılara ödenmesi işlemlerini yürütmek,

Sigortalı ve hak sahiplerinin adres, banka veya posta ile ödeme değişikliği işlemlerini yürütmek,

ikili ve çok taraşı sosyal güvenlik sözleşmelerinin öngördüğü işlemleri yürütmek,

izleme ve değerlendirme için veri toplama işlemlerini yürütmek,

Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin yol, gündelik ve refakatçi giderlerine ait ödeme ve katılım payı işlemleri ile bunlara ilişkin itiraz işlemlerini yürütmek,

Yersiz ödeme ve itiraza ilişkin işlemleri yürütmek,

Personelin özlük haklarıyla ilgili insan kaynaklan işlemlerini yürütmek,

Destek hizmetleri işlemlerini yürütmek,

Halkla ilişkiler ve bilgi edinme işlemlerini yürütmek ve

il müdürlüğü tarafından verilen benzer nitelikteki diğer görevleri yürütmektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder