7 Aralık 2015 Pazartesi

Kamu Hizmetlerinin Kaldırılması ve Özelleştirme

Kamu Hizmetlerinin Kaldırılması ve Özelleştirme

Kamu hizmetlerinin kaldırılıp, özel teşebbüs hâline getirilmesi kanunla olmak zorundadır. Bir kamu hizmetinin konu, amaç ve yönetim usulünün değiştirilmesi de aynı esaslara bağlıdır. Bir kamusal ihtiyacın doğması üzerine ilk defa kurulan veya kamu yararı gereğince devletleştirme yöntemiyle kamu hizmeti hâline gelen idârî faaliyetler, kamusal ihtiyacın ortadan kalkmasıyla yetki ve usulde paralellik ilkesi çerçevesinde veya özelleştirme yöntemine uygun biçimde kaldırılır (Akyılmaz-Sezginer-Kaya, 2009, s.459).

Daha önce idâre tarafından kamu hizmeti olarak yürütülen bir etkinlik, özelleştirme yöntemiyle özel girişim etkinliğine dönüştürülmektedir (Gözübüyük, 2004, s.290; Ozansoy, 1997, s.89; Tan, 2000, s.463). Özelleştirme Kanunu, özelleştirmenin kapsamını oldukça geniş tutmuştur. Kamu tüzel kişilerinin elinde bulunan, kamu hizmetiyle doğrudan veya dolaylı ilgisi bulunan ya da kamu hizmetinden ayrılabilen hemen hemen tüm iktisadî ve ticari varlık ve değerler özelleştirilebilecektir. Devletin hüküm ve tasarrufu altında olan kıyılar, doğal ve tarihi zenginlikler ve kaynaklar, ormanlar; özelleştirilmezler.

Kamu hizmetleri ve özelleştirme uygulamaları konusunda bakınız. OZANSOY, C. (1997). Türkiye'de Kamu Hizmeti Tartışmaları: Bir Hamaset ve Habaset Alanı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. Cilt 46, Sayı 1-4. Ankara.

 

KAYNAK: www.puuny.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder