Hizmet kusuru sayılan durumlar; hizmetin kötü işlemesi, geç işlemesi veya hiç işlememesi biçimlerinde ortaya çıkmaktadır.
Hizmetin Kötü İşlemesi: İdâre tarafından sunulan hizmetin veya yürütülen etkinliğin niteliğinin kötü (kalitesiz) olması durumuna hizmetin kötü işlemesi denir. Danıştay, hizmetin kötü işlemesini veya gereği gibi yapılmamasını hizmet kusuru kabul edip idârenin sorumlu tutulmasına karar vermektedir. Yargı kararlarına konu olmuş hizmetin kötü işlemesi örnekleri şunlardır: Heyelanlı bölgede heyelana uygun teknikle yol yapılmaması, yerden en az 6 metre yükseklikte olması gereken elektrik telinin 4 metre yükseklikte olması, aşı yapılan hayvanların ölmesi, hatalı iğne yapma, kamu personelinin yeterince eğitilmemesi ve ekipmanının eksik olması, kolluk güçlerinin pasif kalmaları, doktorun yanlış tedavi uygulaması vs. hizmetin kötü işlemesine örnek oluşturmaktadır.
Hizmetin Geç İşlemesi: Hizmetin gerçekleştirilmesi gereken zamandan sonra sunulmasına hizmetin geç işlemesi denir. Hizmetin geç işlemesi veya yavaş işlemesi, idâre açısından bir hizmet kusurudur. Hangi durumlarda hizmetin geç işlediğinin kabul edileceği konusunda belirli bir kural koymak mümkün değildir. Yargı kararlarına konu olmuş hizmetin geç işlemesi örnekleri şöyle sayılabilir: Başvurunun üstünden uzun bir süre geçmesinden sonra emekli işleminin yapılması, yapılan ihalenin iptalinin geç haber verilmesi, yasal süreye tabi işlemin süresinde yapılmaması vs. hizmetin geç işlemesine örnek oluşturmaktadır.
Hizmetin Hiç İşlememesi: Kamu hizmetine ilişkin bir faaliyetin hiç yapamamasıdır. Yargı kararlarına konu olmuş hizmetin hiç işlememesi örnekleri şunlardır: Yarı
açık ceza evindeki hükümlünün, ziyaretçi olarak giren tarafından öldürülmesi, trafik işaretlerinin konmaması, yol inşaatı nedeniyle yol işaretlerinin konmaması.
KAYNAK: www.puuny.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder